برگزاری یادواره شهدای ترور در شهرستان رشت 

یادواره شهدای ترور با حضور مردم ولایتمدار رشت در گلزار شهدای این شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۸ - 10September 2024

برگزاری یادواره شهدای ترور در شهرستان رشت به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، یادواره شهدای ترور با حضور مردم ولایتمدار و مومن شهرستان رشت چهارشنبه ۲۱ شهریور ساعت ۱۰ در گلزار شهدای این شهر برگزار می‌شود.

سخنران این مراسم سرهنگ پاسدار حسن صنعتگران مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان کشور خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۵۷، در معرض انواع تهدیدات تروریستی گروهک‌ها و پشتیبانان آنها قرار گرفت و آسیب‌های انسانی و معنوی زیادی را متحمل شد.

اگرچه اوج این ترور‌ها در دهه ۶۰ صورت گرفت، اما در دهه‌های بعد نیز به‌کرّات گروهک منافقین و دیگر گروهک‌های تحت‌حمایت آمریکا، غرب و رژیم صهیونیستی دست به جنایت و ترور در ایران و در خصوص اتباع ایرانی زدند که احصای آنها به افزایش تعداد لیست ۱۷ هزار نفره گذشته انجامیده است.

استان گیلان نیز در اوایل انقلاب آسیب‌های انسانی از سوی منافقین متحمل شد که یکی از آنها به شهادت رساندن استاندار انقلابی این خطه بود؛ پس از شهادت شهید انصاری، رییس جمهور وقت محمد علی رجایی به همسر شهید انصاری پیشنهاد داد که به پاس نقش فراوان و موثر او در جریانات انقلاب و تثبیت جمهوری اسلامی پیکر او را به تهران منتقل کنند تا در کنار شهدای هفتم تیر و انقلاب در بهشت زهرا به خاک سپرده شود، اما همسر شهید در پاسخ گفت که انصاری در وصیتنامه‌اش خواسته است تا در رودسر و در کنار شهدای زادگاهش به خاک سپرده شود.  

شهید انصاری تا قبل از ۳۰ اردیبهشت ماه امسال، تنها شهید استاندار کشور بود ولی پس از سقوط بالگرد شهید جمهور و همراهانش، شهید دیگری نیز به جمع استانداران شهید کشور پیوست که جدای تخصص و تعهدی که به کار داشت به دستگیری از محرومان پایبند بود، مالک رحمتی؛ استاندار آذربایجان شرقی بود که به همراه شهید سید ابراهیم رئیسی، شهید شد.

انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار